Hoe werkt de functie 'Automatisch snel aanvullen' van Excel?

Vraag:

Hoe werkt de functie Automatisch snel aanvullen van Excel?

Antwoord:

De Excel-functie Automatisch snel aanvullen herkent patronen zodat cellen aan de hand van dit patroon automatisch gevuld kunnen worden. Staan in een adressenbestand bijvoorbeeld zowel de voor- als achternamen gezamenlijk in één cel (zie kolom A in de afbeelding) dan kunnen deze het met de functie Automatisch snel aanvullen eenvoudig in twee kolommen worden opgesplitst: één voor de voornaam (kolom B) en één voor de achternaam (kolom C). In dit voorbeeld is ook te zien dat hoofdletters automatisch kunnen worden omgezet naar kleine letters, met behoud van de hoofdletter aan het begin van de naam. Dit gaat als volgt: vul bij de eerste cel van de naastgelegen kolommen B en C de waarde in zoals je die wilt hebben (in dit voorbeeld 'Menno' en 'Schoone'). Activeer vervolgens cel B1 en gebruik de toetscombinatie Ctrl-E (of de knop Snel aanvullen op tabblad Gegevens) om de bewerking automatisch ook op de overige cellen in kolom B toe te passen. Herhaal dit voor kolom C. Zo handig en op vele manieren te gebruiken!

NB: Deze optie is in- en uit te schakelen via tabblad Bestand, optie Opties, onderdeel Geavanceerd, optie Automatisch snel aanvullen.

© 2001-2024 - - SchoonePC - Rotterdam - Privacyverklaring