Ronald Rops vraagt: "Ineens kan ik foto's niet meer direct openen vanaf de harde schijf, OneDrive, iCloud, e.d. De foutmelding is 'Klasse niet geregistreerd'. Via 'Openen met' zijn foto's wel met een willekeurig programma te openen. Hoe is dit op te lossen?"
Antwoord: Ik hoor vaker dat het niet lukt om (foto-)bestanden met een dubbelklik te openen: er wordt een foutmelding getoond of de bestanden worden in een ander programma geopend dan de bedoeling is. Dit is op te lossen door vast te leggen met welke app het type bestand standaard geopend moet worden: klik met de rechter muisknop op het betreffende bestand (in dit voorbeeld een jpg-bestand), optie Openen met, optie Kies een andere app, optie Altijd deze app gebruiken voor het openen van .jpg-bestanden en selecteer de gewenste app (activeer eventueel de link Meer apps voor meer opties). Waarschijnlijk is daarmee het probleem opgelost.
© 2001-2024 - Menno Schoone - SchoonePC - Rotterdam - Privacyverklaring